onsdag 6 augusti 2008

Shine on

Igår åt jag med tjejerna på nancys, sen drog jag,korre,lina och marike upp till stockholm. Eftersom det va dåligt väder så fortsatte vi vidare till kista. Älska kistagallerian! Speciellt en dag som igår som bestod av regn,dugg,spöregn och åter regn. Hittade lite kläder, bla en super mysig kofta från stockh lm inne på mq den kommer defenetivt bli min följeslagare under hösten och vintern. Efter all shopping skulle vi åka hem, då började Korre få abstinens på cigg, hon och marike samlar ihop sina små mynt men vi hade dock ett problem. Ingen av oss är 18 då finns det två sätt.


1. Man går in i en kiosk låtsas vara 18 ber om ett paket, säger att man glömt legg hemma och blir nekad.

2. Ber någon köpa ut, där är chanserna större att få ett ja men inte tillräckligt stora för att varken Vendela eller Marike vågade be någon.


Då får Vendela raseriutbrott (kanske lite överdrift) och kasta mynten på oskyldiga Lina och springer ifrån oss. What to do då? Jo, räddaren i nöden som jag är går fram till första kille och ber han köpa ut. Aldrig gjort sånt förr medtanke på att jag ogillar starkt rökning men vad gör man inte för sina vänner? För att komma till saken köpte han ut, jag langar ett mess till Vendela om att allt är fixat. Hon kommer tillbaka och spelar sur sen börjar hon le och skratta och allt blev bra igen. Jag är nog helt enkelt bäst.

Carina