tisdag 22 december 2009

Snökaos

Nu är jag tillbaka i Pangbourne, efter många om och men.

Först när alla passagerare klivit på planet på skavsta får vi veta att alla flygplatser i london är nedstängda pga snö!! Va i helvete?? Så då får man sitte på ett plan med skrikande ungar och en kille som satte sig precis bredvid med när sätet längst ut på raden också var ledigt?. Hatar sånna som ska sätta sig så. Aja messar till Calle och berättat om incidenten då säger han att inga tåg går från Reading pga samma sak som planen dvs. snön. Lite lätt panik kommer i mitt huvud.

Aja 2 timmar senare var vi i luften. Och jag har ALDRIG känt en så fuktansvärd huvudvärk som jag hade då trodde verkligen jag skulle döööö. Väl framme var det bara att ställa sig i kö till tågbiljetterna. när jag står i den förbannade kön ser jag att jag aldrig hinner med tåget som går 22:22 (lokal tid 23:22) så får vänta ytterligare en timme på 23:15 tåget. Som till råga på allt är försenat?? 23:38 sitter jag iaf på tåget som tog 1,5 timme att åka.

framme i reading finns inga taxibilar heller för i storbrittanien har dom nämligen inga dubbdäck.... Så får vänta 40 min till på att calles chef skulle komma och hämta mig. I bilen på väg till hotellet såg vi bilar som var lämmnade lite här var för att folk i vågade köra i snön. Kan ni tänka er? Dom bara ställer bilen vid vägkanten och går i väg! Det här måste varit min värsta resa någonsin. Nu är jag iaf med min älskling :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag har 2 teorier på varför just detta hände dig Carina.
1. För att du hade på mobilen på planet, jag sa ju till dig att stänga av!
2. För att du har en pojkvän, sånt borde man bli straffad för.
Puss din vän Fanny.
Ps. Glöm inte att stänga av mobilen påvägen hem!

rebeckaa sa...

haha de där var ej baggis tills kollnad från min resa. fick ju övernatta i bryssel (ej planerat) blev av med min ena väska (som antagligen inte kommer tillbaka) ta en tripp till lodon och vänta 6 timmar (ej planerat) vänta i en biljett kö flr att snacka med en bitterfitta som gjorde att mitt bagage kom bort i 5 timmar(ej planerat) lukta så mkt svett att jag inte kunde ta av mig dunjackar på hela usa planet (ej planerat) FRAMMET ETT OCH ETT HALV DYGN FÖRSENT inte heller sådär super planerat heheheheeh

beckutt igen sa...

juste glömde säga att att jag var helt fucking själv och grät som ett barn då jag satt fast på en gate och trodde jag missat planet då de hade bytt gate och där jag stod gick de en rulltrappa ner men ingen upp och fanns inget annat sätt att ta sig därifrån mer än att springa mot rulltrappan grinandes och kångkandes på cp tyng väska och dunjacka :):):):):)